måndag 20 februari 2012

Naturtrogna tapeter

                                                                                                                                                           Foto: Tapet Cafe Danmark

Här om dagen, på väg för att första gången se rummet som min kund önskade få hjälp med att göra till ett fint barnrum för sina två pojkar, studsar jag till då jag ser denna tapet i hallen. Det var ju verkligen björkgrenar, dess löv, och jag kunde nästan se hur de sakta böjde sig i vinden! Tapeten är så naturtrogen med en äkta känsla och då min kund berättade att skaparen av kollektionen Nordic Leafs, Helene Blanche i samarbete med Tapet Cafe är familjens släkt i Danmark blev det extra roligt. Hon berättade vidare att inspirationen till denna tapet var utsikten från Helenes eget fönster som hon såg varje dag och sedan valda att skapa en tapet efter. Då förstod jag var den äkta känslan kommer ifrån. 
 
Jag förstår hennes val av motiv mycket väl. Björken, gärna hängbjörken, är ett av mina absoluta favoritträd och dyker gärna upp i min inredningsdesign så väl ute som inne. Allt från den vita stammen, de graciösa grenarna till de mjukt formade löven tilltalar mig. Saven är dessutom en mycket underskattad dryck. Utmärkt val att låta tapeten pryda en hallvägg som gör ett vackert första intryck. Hallen är ju dessutom ett rum som ofta saknar fönster och härmed en möjlig björkutsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar