fredag 3 februari 2012

Jag känner bara kärlek då jag ser detta...

                                                                                                                                                                                      Foto: Svenska hem

...utbrister min kund under vårt besök på Svenska hem då hon fäster ögonen på denna möbel och lyckligt provar att dra ut lådorna. Vi hade just tillbringat några kreativa timmar tillsammans i hennes nya oinredda lägenhet, där hon ville byta stil. På min kunds önskan avrundade vi dagens inredningskonsultation med besök i några möbelaffärer, för att se om vi direkt skulle hitta de möbler vi söker till hennes nya hem. Denna byrå Step som fick kärleken att flöda är inspirerad à la 50-talet med sina rundade hörn; den utstrålar retro, kvinnligt, tufft och sobert på samma gång. 

Om man vet med sig att det är en viss möbelstil som gör en lyckligare än andra, så är det den stilen man ska satsa på att ha i sitt hem. Placera möblerna så du ser dem dagligen och du har en eller flera lyckogeneratorer att glädjas av år framåt. Det kan kräva fingertoppskänsla att integrera dessa "lyckomöbler” tillsammans med det man redan har, men det är en insats som ger utdelning.

Jag vände mig till min kund efter hon uttalade dessa lovord och sade att om hon känner så starkt så är det sådana möbler hon ska omge sig med! Hon tittade på mig och undrade reflekterande hur det kom sig att hon känner så starkt för denna stil. Jag sa att det kan jag inte svara på, men det kan vara ett lyckligt minne från hennes barndom som gör sig påmint då hon ser denna möbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar