lördag 4 februari 2012

Muramaris en underbar plats på jorden...

                                                                                                       Foto: Sköna hem                            Skiss: Caroline Andersson
När jag såg denna artikel i Sköna hem om Muramaris på Gotland, beläget strax utanför Visby, kom jag tillbaka i minnet till denna plats. Jag minns det med ett stort leende på läpparna, detta är en av mina absoluta favoritplatser på jorden… en mycket kreativ och rofylld oas. Där alla tre saker är i perfekt harmoni. Den vilda naturen med utsikt över östersjön, den italieninspirerade villan med dess stora rundade höga fönster och den vackert anlagda trädgården med spännande inslag i uterummet. Jag tillbringade en sommardag här med flitigt skissande, här intill är ett av mina alster. Känner ni igen fönstren från matsalsbilden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar